lördag 24 september 2011

Höstträning mm

Sommaren har gått. Vi har varit på några utställningar där den sista var förra helgen på Rasspecialen i Idre. Sett många fina hundar och träffat många trevliga människor.
Hitintills har det varit blött och milt väder så höstträningen har gått på sparlåga.
Idag var det till sist en sådan här perfekt höstdag: Nere på nollan i morse och hög klar höstluft. Vi hade en jättefin tur och hundarna jobbade på med stor glädje och entusiasm. Nu från början har jag 10 hundar med inkl gamlingarna Cookie o Frank. De är fortfarande väldigt fräscha men vi får se om dom hänger med när träningen trappas upp. Alla tikar löper/har löpt just nu så det är väl inte optimalt. Men nu hoppas jag att vi kan fortsätta med träningen på allvar.

För planerna för vintern är högt ställda. Allra helst vill jag ha hundarna i bästa möjliga form till v.10. Jag tänkte jag skulle utnyttja den vinst jag fick när mitt startnummer drogs vid prisutdelningen efter Polar Distans 2010. En fri start på PD300....?! Naturligtvis inte se det som en tävling utan köra det som en fjälltur. Men OK - jag vet vad som krävs för att komma dit så jag bestämmer mig först framåt jul. Samtidigt är det så bra att ha ett mål att sträva mot. Om jag sen inte når ända fram så har jag levt efter mottot: Det är vägen som är mödan värd.

Bilder från dagens träning:


Hundarna vid starten

Stor-Malvin o Lillfjanten Mellis i Wheel

"Grabbar!" - Frank o Casper

Sussie-Pussing o Sluggo-Slädhund

Lisa o Amazonen Molly

Cookie o Yenna i led.

Drickapaus i ett dike

Spannet i den vackra höstsolen

Vackra Stor-Malvin

Malvin dricker

Sussie slappar efter träningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar