onsdag 21 juli 2010

En strut mindre

Getz slappar in sin favvogrop.

Jag var ledig idag så i vanlig ordning denna sommar åkte jag till veterinär i Karlstad. Med var Cookie som idag 2 veckor efter operationen skulle ta bort stygnet på ögonlocket. Ja det var faktiskt bara ett stygn med en liten trådände som chickt stack ut några mm från ögonlocket. Jag var väl lite orolig för att hon skulle sprattla en del men allt gick bra. Största upphetsnigen var nog den maffiga katt som samtidigt satt i väntrummet på Solstaden! Stygnet plockades bort illa kvickt och sen for vi hemåt utan strut. Jag hade dock köpt en ny strut till Jocke (Den gamla hade Frank massakerat härom dan!) som lär gå med den ett par veckor till. (Det är nu 7 veckor sedan hans operation) Hans sår läker sakta men säkert men det är en liten plätt kvar utan riktig såryta.
Som vanligt har det varit riktigt varmt idag. Hundarna har legat utslagna här och var. Getz stadigt parkerad i sin favvogrop. Själv har jag börjat sätta upp staketet på den nya hundgården. Ett besvärligt jobb där trådändar hela tiden krokar i och stakettrådar vränger sig upp och ner. Det är ungefär som att brottas med en pytonorm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar