lördag 6 mars 2010

Packat för Polar Distans!

Spannet vid Morvallen i förra årets Polar Distans.
Nu är snart sanningens minut här: Allt är packat och klart för att åka upp till Särna och Polar Distans i morgon (söndag) Tja jag har i och för sig packat och packat om och prickat packlistor och justerat packlistor och vägt packning och provpackat osv de senaste tre veckorna. Så nu är allt förhoppningsvis välpackat!

I år har vi inte kommit upp i samma träningsmängd som i fjol. Då hade vi 1800km före starten medan vi i år har kommit upp i drygt 1400km. Kanske lite i underkant men hundarna har hela tiden känts superbra och helpositiva och gått jättebra så jag är helt optimistisk ändå. Sedan har fem av de sju hundarna redan gått ett PD och jag tror erfarenheten gör mycket till. Och småtjejerna Yenna och Sussie har mognat enormt i vinter så de är fullvärdiga medlemmar i teamet. Förstauppställningen i teamet blir: Casper och Cookie - mainleaders. Sussie och Yenna i swing. Sluggo och Frank därnäst. Jocke i single wheel. Fördelen är också att alla hundar utom Jocke kan gå i led så de kan lösa av Casper och Cookie.

Under hela PD skall jag försöka skicka rapporter hit till bloggen. Det blir från min mobiltelefon så det blir rätt kortfattade rapporter.

Håll tummarna! Nu kör vi!

Ola

1 kommentar:

  1. Här håller vi tummar och tassar att det ska gå bra!
    Lycka till önskar vi Skånetjejer

    SvaraRadera