fredag 5 februari 2010

Katastrof


Sista dan tog vi först en 25km runda på fm och en 25km runda i skymningen Allt gick jättebra och vi fick lite träning i mörkerkörning - vi mötte tom ett annat spann i mörkret Bara 500m kvar hem mötte vi ett gäng skotrar på leden (som här på sjön är ca 3 meter bred) Till min stora chock körde första skotern rakt in bland mina hundar och stannade - med Jocke under skotern.. Märkligt nog var han inte synbart skadad men jag och alla hundar var helt chockade Karln som körde var nog inte full men sa att han inte sett oss Trots att jag och ledashundarna hade reflexväst + Trollselar m invävda reflextrådar + pannlampa Hundarna har ätit och sover nu men själv är jag helt förstörd Enda synliga skadan var ett litet sår på Franks nos så vi hade himla tur Aldrig mer mörkerkörning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar