söndag 24 januari 2010

Valpar, Lisa Träning mm

Yenna och Sussie under vår lilla rast.

Så var det helg igen. Den här perfekta vintern forttsätter och träningsförhållandena är jättebra. Efterssom jag jobbade på lördan så blev det en längre träningsrunda idag. Vi körde 25km och tog en rast efter halvannan timme. Jag han knappt med att dricka mitt kaffe innan hundarna hoppade och vrålade och skrek att de ville vidare. Då hade de redan slukat sina laxbitar och rullat nåt varv i snön. Vi har nu nästan kört 1000km men nästa vecka hoppas jag på lite rejäl träning då vi ska upp till Drevdagen på träningsläger.
Efter tips från Hågen har jag införskaffat en ny pannlampa. En Led Lenser H7. Lyser lika långt som min gamla halogenlampa men har betydligt bredare ljusbild. Klart bättre. Jag får se till att få lite mörkerkörning i Drevdagen så att jag får lite rutin på detta.
Lisa mår jättebra. Nån dag efter operationen var hon ganska utslagen men nu är hon precis som vanligt. Vi tar små promenader med henne och hon stretar på för fullt hela vägenn och fattar inte varför vi inte tar en långtur??!

Valparna i sin hundgård ser avundsjukt på de stora hundarna som just kommit hem från träning.

Så till sist valparna. De bor nu ute hela tiden men kommer in en stund både morgon och kväll. Det är oftast ganska lugnt i hundgården men när de kommer in är det råbus som gäller. Dom växer och utvecklas hela tiden. Just nu är det Millan som det har hänt mest med. Från en valp som inte märkts så mycket så har hon blivit en riktigt framfusig hund som härjar med de andra och tar mycket mer kontakt med oss. Typ vill bli omklappad eller sitta i knä eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar